Wednesday, February 11, 2009

Makan..makan

Cuti panjang haritu...macam aku cakap la..aku lebih banyak belek buku resipi dari belek buku yg berpekdah...aku kena study tapi aku rasa kalo masak ni lagi best..boleh anak aku makan..mak aku kat kampung dah marah...katanya nak menggemukkan cucu dia je...hehehhe..
So sepintas lalu yang sempat aku masak seminggu tu...



Kuih Lapis..

Puding jagung...


Aku tak tau nama kuih ni..tapi buat dari sagu la..tapi tak sempat taruk kelapa sebab dah abis sebelum aku taruk kelapa..

Pastu buat buah melaka...mula buat doh..


Ni aku buat...



Ni Danish buat....


Pun sama..tak sempat gelek atas kelapa...selesai gak...huhuhu..


Next...bubur caca....


Apom betawi..


Naik ooooo....suke2...



jeng..jeng..jeng...siap...


Lepat ni lak buat kali kedua..kali pertama hubby kata tak puas makan..ni pun peberet one of kawan aku gak...

Last sekali....roti jala...


Cicah dengan kuah kari (utara style..) hubby cakap kat sini org makan ngan kuah durian tapi abis gak dia makan ngan kari...hehehe


Sekian utk kali ni...camne MyBest Friend?? Nak cuba yang mana??

3 comments:

AKU yang bernama kawan... said...

MyBestFren says : sup bayam ari tu pun tak lepas2...hehe

nur rabiatul adawiyyah said...

amboi..banyak tol mknan nye..

Suzie said...

pandainya masak..huhu..jeles2