Sunday, May 31, 2009

last week xtvt...

24/5-Baaaru harini sempat aku nak update..ni pun kira sambung post yg lepas ek (yg tak sempat pikir tajuk tu)..heheh..ini macam orang pun ada ke...ingat cuti last week nak buat..hubby lak ajak mak mertua lunch kat rumah..padahal dah plan nak siapkan dokumen tender 2 hari cuti tu..ermm....nak buat apa lagi kan..

so..haritu aku just masak apa yg ada dlm peti ais je..kebetulan lak sehari sebelum tu aku pegi pasar (ini aktiviti wajib aku setiap minggu utk beli stok makanan bahan basah utk seminggu)...bila tgk balik barang2 semua..aku pun masak la beberapa juadah haritu...ikan bakar cicah air asam (kuah cicah ni aku dah cuba buat 3-4 kali sebelum2 ni..dan kali ini hubby cakap betul2 menjadi)..haa..macam tu la belajar masak..heheh...menu utama haritu..dalca daging,lala goreng cili,sayur goreng..hmmm...tengahhari mak mertua, 2 adik ipar dengan mak long (kakak ipar mak mertua) pun datang..aku ni gerun sikit dengan mak long...maklumla..nama pun mak long kan..dia mmg cerewet sikit...tapi alhamdulillah...takde lak komen pasal masakan..cuma dia komen..bila nak bagi danish adik ni..heheheh....sebab dah penat masak aku tak makan sama ngan diorang....letih siottt...aku jenis yg tak gemar sgt suh maid aku masuk dapur..walaupun nak potong sayur...tanak je aku bagi..biar dia buat keje lain takpe..makanan..jgn sentuh..lupa betul nak amikk gambar menu haritu..habis makan..makanan pun habis...so lain kali la ye..

sambil2 bersembang ngan mertua petang tu..aku buat keje opis...esoknya tu aku pegi check up kat klinik..so ada 1 hari lagi nak siapkan keje....

25/5-pagi2 aku dah keluar rumah..7.15 am dah sampai kat klinik..org dah beratur panjang..appoinment aku pukul 8am..aku makan dulu lepas tu sama2 beratur..sib baik 7.45 dia dah mula bagi nombor..bila masuk klinik...rupanya utk check up takyah amik no..terus je masuk bilik MA...tapi nurse tu cakap..pukul 9 baru start...huhuhu...keras la aku...sib baik bawak laptop..aku pun sambung buat doc tender tu...menjelang pukul 9..MA dah masuk...pagi tu aku just check air kencing ngan x-ray..petang datang amik keputusan dan jumpa doc...petang tu hubby hantarkan utk amik result..ok la.. servis kat klinik kerajaan ni..sapa kata lembab..aku baca piagam pelanggan dia..memang ikut masa..so..dlm sehari je semua keje aku dah siap..lega..

27/5-aku amik cuti..temankan MyBestFriend pegi ambik surat tawaran kat KPT..agenda pagi tu..lepas dia sampai je dari Tanjung Malim..kitorang pegi sarapan..kopitiam...pastu aku drive pegi putrajaya..pegi KPT..dah selesai urusan pegi Bah. Pinjaman Perumahan (urusan dia gak)..dah siap semua keje dlm 11.30 (ini lagi 1 pujian kaunter servis gomen ni-takla teruk sangat pun..layanan pun bagus...mcm kat bah pinjaman perumahan tu..punya la haus kitorang jalan jauh..bila amik no je aku pun terus la nak minum air kat dispenser tu..jgn kata nak minum..nak duduk pun tak sempat..nombor dah dipanggil..hmm..bagus2)

lepas tu pegi alamanda..makan2 n aktiviti wajib time poye2 ni...tengok wayang...dan selalunya kitorang akan tgk citer yg takyah nak pikir logik banyak sangat..yg boleh gelak2..boleh lupa jap keje2 kat opis tu...so apa lagi yg sesuai?citer melayu la....hahaha....tgk Syurga Cinta ..ok la...sebab ada Awal..aku suka la..petang tu dah habis terus balik rumah aku...MyBestFriend parking kete kat rumah aku..ajak masuk rumah sekejap..aku buatkan bubur kacang ijau + durian utk minum petang....dah siap minum petang dia pun balik...dah selesai tugas kitorang haritu.....alhamdulillahhh....

No comments: