Tuesday, May 20, 2008

Makan-makan

Punyala lama aku tak post 'benda' kat blog ni...biasa la...keje aku kat opis ni mcm air laut...time dia surut..surut la..tapi time pasang...perhh....nak tenggelam aku..tapi seingat aku la...sehingga bulan 5 ni...tak rasa lagi surutnya tuh...pasang je memanjang...any komen by best friend??

Harini aku nak citer pasal makanan daa....biasanya weekend kalau dah sampai malas tahap cipan tu..aku ajak hubby sarapan kat luar je..aku sonok lak time cenggini..sebab tak terkejar2 masa..leh relaxxx je kan..


Ada la satu pagi tu...pasal dah malas nak makan kat kedai mamak..sampaikan mamak tu dah kenal hubby and anak aku..kalau lama tak pegi, bila pegi je..bos..lama tada nampak..huhuhuhu...aku pusing2 kat kaw rumah aku..rupanya banyak gak kedai makan area ni..nak ngan tanak je..so pagi tu kitorang makan kat kopitiam..ermm..boleh tahan


Tengah hari lak...dengan cuaca panas kat luar...hubby ajak pekena cendol pak akob..seksyen 16..perhh...dari bujang lagi aku kalo nak makan cendol mmg datang sini...kat sini macam kiosk je tau...org jgn cakap la...tak penah takde...penuh je manjang...selalu aku order cendol pulut tanak kacang merah...my best friend...ingat tak kita penah makan kat sini....best kan..


Hubby tengah beratur order cendol..err...beratur ke mcm ni?

Ini la cendolnya...errmmm....biasanya aku makan dlm kete je...selesa sikit.

Cite pasal last week lak..kakak aku aku sms bgtau ayah aku pos something kat aku...bila aku bukak something tuh..rupanya buah laici...jgn tak tau..kat rumah aku kat kg tu..mcm2 pokok ada....cempedak, nangka, manggis, laici, rambutan...eh..macam2 lagi la..pasal anak dia dah lama tak balik kg..so bila laici ni berbuah dia pun pos la nak bagi aku makan..huhuhu..terharu...tapi sempat gak aku tanya ayah aku..ni pos sebab teringat anak ke sebab perli...heheheh.....

Hubby pun tak penah tgk live buah laici ni..selalu tgk dalam tin je kan..aku pun sama la...camni le rupanya buah laici..nampak ijau tapi dah lembut dan senang dikopek utk makan...

Ni lak rupa bila dah kopek..

Ni lak rupa bila dah kena baham..hehhe..tebal ooo...isi dia...tak sampai 2 hari...abis aku ngan hubby ngadap...pastu sms kakak bgtau dah abis...dia kata tu sampel je..nak makan kenyang balik la..heheh...insyaallah...bulan depan aku plan nak balik kg lepas keje2 opis ni reda sikit...

2 comments:

AKU yang bernama kawan... said...

uwaaa..cendol.
sedap nye..bila nak bawak lagi.

sejak bila umah anda ada pokok laici? oooo dulu p tak bgtau ek? takut kite makan abis ke? hehe

alin said...

dulu tak berbuah lagi laa...nak makan jom la balik kg lagi...heheh..