Tuesday, May 20, 2008

Kancil oo..kancil..

Cuti minggu lepas..aku ikut hubby nak repair kete..bapak mertua ngan adik ipar aku pun pegi gak..ni 2nd car kitorang la..aku bajar bawak kete dulu pun pakai kete ni..kete ni manual so selesa sikit aku bawak..baru2 ni kete ni dah majuk sebab dah lama tak jalan..so hubby nekad nak repair apa2 yg patut...aku tak reti sangat la nak cakap bahse kete ni..aku cakap bahse pompuan je la..

Ni la rupa kete kancil kitorang..luaran nampak ok..dalaman je..dah batuk2 sikit, sakit jantung tapi tak kronik sangat la..

Sebelum tu..hubby dah pegi cari enjin kat kedai potong..dapat harga RM2300 je. Ni la rupa kete yang hubby nak beli enjin tu kat tempat tu (Klang)..

Ini lepas dah bawak turun seblom naik lori nak ke bengkel kawan adik ipar aku kat Meru


Dah bawak naik lori...adik ipar aku (expert) check enjin and so on..

Petang tu kitorang pegi Meru lak...ni masa kat bengkel tgh tgk2 enjin kete tu..aku ni saje nak ngikut...hubby yg ajak..tapi bila part ni aku lemah sikit..so aku duduk je la perati dari jauh je.

Hubby kata bila dah siap pasang enjin..dia akan bawak ke Puspakom/JPJ dulu nak andorse sebab dah tukar enjin baru..pastu baru dia nak touch up sikit..dia tanya aku nak taruk kaler apa..bila aku cakap pink..tanak lak dia..tadi beriye tanya pendapat aku...dia kata kalo tak kaler silver..kaler perak...ermmm...saje la tuh...

Apa pun..aku akan update from time to time perkembangan kete aku ni bila dah totally buat makeover...heheheh...

2 comments:

AKU yang bernama kawan... said...

myfren..ni ke kancil yg kita round2 kl dulu? hehehe
yg tak naik masa berenti terafik lite kat bukit tu...
muahahaha..nostalgia betul

alin said...

hahaah....sib baik kata round2..bukan sesat ek...kehkehkeh...ni la ketenya...mmg nostalgia laa..