Monday, June 2, 2008

Cite hujung minggu

Hujung minggu lepas..perkara paling menarik aku alami...dapat sembang ngan my best friend malam2 macam zaman dolu2...sembang dari bilik ke bilik sambil2 jeling block depan (proton-uum)..hehehhe....
sebenarnya Jumaat lepas MyBestFriend datang tido kat rumah aku..dia amik pakej 3 hari 2 malam..kekekeke...Jumaat ptg lepas keje dia bertolak dari Tjg Malim..seblom maghrib dah sampai rumah aku..aku pun baru setengah jam sampai kat rumah..sib baik dia beli buah tangan gak..so alas la perut tu dulu seblom aku masak dinner...menu malam tu ringkas je...masak lemak ayam ngan kentang, sayur lemak ngan keledek (apa ntah nama sayur ni..aku main masak je) dan sambal tumis nasik lemak pagi tadi punya..heheheh...


Malam tu hasben keluar pegi klang amik kancil..dah siap...aku lak melayan sembang ngan kawan aku la...macam2 benda kitorang sembang dan yg penting tgh rancang projek utk 2 hari nanti la..

Pagi esoknya..rutin macam hari biasa..buat mee goreng utk sarapan..request by MyBestFriend la...sambil wat sarapan..aku masak lunch siap2 (wat dalca daging je)..maklum la aku dah nak kuar rumah so kena masak awal sket la...lepas dah siap2 tu..danish lak ngamuk nak ikut...alahai...tak sampai ati lak aku tgk dia nak ikut....slowly aku kuar rumah tapi sian gak la dia kena tinggal ngan bibik...huhuhuhu...

hari tu destinasi kitorang MV..layan wayang...tgk citer yg takyah pikir banyak2...leh relax je...kitorang tgk apa kata hati (pandai tukar topik tau...)..ok gak citer tu...yg lawaknya..kitorang masuk 45 minit awal..dah naik keras sejuk dalam tu baru show start...tapi best gak layan sembang dalam tuh..

Pas abis citer carik tempat makan la....punya la lama plan nak makan itu ini, lastly pegi makan peberet kat jucso..makan laksa...ermmm...

pas jln2 tgk barang (nak beli takde yg bekenan...selamat duit..heheh)..kitorang pun bersusah payah cari jalan kuar ke komuter...camne ntah boleh sesat sampai seploh kali cari jalan tak jumpa...huhuhu...

Malam tu aku bawak MyBestFriend makan char kuew teow kat Shah Alam...ermm...memang best tempat tu...tu mmg port aku kalo nak makan CKT la..

esoknya...

Sama cam semalam, pas sarapan (makan nasik goreng je)..kitorang pun pegi jom heboh lak..kitorang pegi semua tempat tapi aku banyak beli makanan utk danish je..heheheh...berbeg2 benda makan utk dia..yg lain tu enjoy gak la..

No comments: