Thursday, March 5, 2009

1 week before QA

Makin dekat nak sambung belajar ni..makin stress rasanya..keje pulak makin banyak...kalo ikutkan hati memang sayang nak tinggalkan keje sekarang..ye la..dengan projek2 mega aku tahun ni...skrg lak tengah buat bajet utk projek 2 tahun akan datang...seronok rasanya bila dapat kelulusan buat projek dan kita mulakan dari A-Z...benda paling best aku buat ialah benda yang tak nampak 'apa2' tiba2 jadi 'apa2'..hahah..dalam maknanya tu...start dengan present projek to KP, pastu KSU, pastu buat paper n present to MAMPU..sambil2 tu buat keje2 administrative (doc tender n so on)...huh..tinggal kenangan la semua tu..banyak sangat aku gain knowledge kat sini..dari mula aku masuk keje sini..ada 2 server je..sampai la skrg dah jadi berpuluh server dan..banyak lagi yang buat aku bangga keje di sini..environment..kawan2..dan yang paling penting bos dan kwn2 IT aku...hmmm...

Beza aku kali ni...aku terpaksa ajar budak2 aku semua keje2 aku..ye la..lepas ni sape lak nak buat kalo aku takde kan..ada gak aku cakap kat bos..kalo puan panggil..lin boleh tolong buat lagi..amik upah buat paper pun boleh..kira part time la..heheheh...bos kata ok tapi FOC la sape nak bayar...takpe ....bos banje makan je..lin kan kuat makan....hehehheh..aku pun ada cakap kat bos..lepas belajar..aku try mintak post aku balik la kat sini..tu pun kalo ada post la...memang aku akui akan rindukan suasana keje aku ni...ye la kadang2 tensen kat sini..projek tak penah putus..tambah lagi bila semua projek libatkan 1 Mesia..lagi la luas skop dan besar bajetnya..Hubby ada gak sesekali komplen..ma ni buat keje tak ingat dunia..workaholic la..keje cam org swasta la...kwn aku lak cakap kalo kat swasta ni..mau ribu riban gaji aku dapat...hehehe...

Hmmm..tinggal saki baki aku kat sini...aku mmg dah tetapkan target beberapa projek aku nak siapkan..at least 70% supaya orang yang gantikan aku tak pening nak sambung projek2 aku...hishh..tak boleh nak difikirkan sangat...dalam 2 minggu sebelum QA ni bos dah book aku pagi petang untuk siapkan semua keje+meeting...

No comments: