Thursday, June 26, 2008

alin @ sabah

Selasa dan Rabu lepas aku ke KK, Sabah..pasal keje la..aku pegi ngan PPTM aku...jejak je kaki kat sana kitorang terus pegi Pasar Filipine..biasala..kalau ke sana, tak pegi situ macam tak sah je...

Kali ni pegi aku dah tak tau nak beli apa utk sedara mara aku..mutiara dah beli haritu, barang hiasan rumah pun dah beli..tapi sempat gak sambar rantai tgn mutiara utk aku sendiri..tuuuu...nampak tak kat tgn kanan aku..masa pilih2 ternampak mutiara berselang seli ngan cat eye biru...woww...kaler favourite aku tuh..terus pakai je..heheh..selalu beli utk org lain..diri sendiri mesti lupa nak beli...

Lepas jalan2 tu perut aku yg lapar ni sudah terbau ikan bakar kat bakang pasar tuh..apa lagi..cari tempat makan la...seafood dia mmg fresh..best...dah pilih lauk kitorang pun cari tempat la...sambil2 tunggu lauk datang..

Bila terpandang je benda2 alah ni atas meja..ermm tak reti lak aku nak makan..umai ada, rumpai ada, mangga hiris ada, bawang, tomato..

Lastly, kitorang panggilkan budak jual tu buatkan kuah cicah utk kitorang..ermm..rupanya tak la susah sangat pun..picit je cili padi taruk kicap, garam, gula..pastu benda2 yg aku sebut tadi..nak makan baru letak...fuhh..kecur gak air liur

ermmm....mana la ikan aku tak sampai lagi ni..perut dah lapar giler..

Jeng..jeng..jeng...ikan sama udang sudah datang...apa lagi...balun la

Inilah hasil selepas beberapa minit...kena lak ngan pencicah yg pedas gilerrr tuh...duduk tepi pantai...perhh..memang meriah

Tak cukup dgn tu..datang sini tak makan kepak ayam mana sah..ingatkan dah kenyang sangat tadi..rupanya..beli kepak ayam..boleh masuk lagi perut aku ni...akibatnya..perut dah kenyang sangat2 sampai rasa nak tersembul isi perut...aduss....

Sempat gak singgah beli kuih cincin dalam perjalanan balik ke hotel lepas makan tadi..

Pagi2 esok tu ke tempat training...macam biasa rutin harian..kena call hubby dulu..(cakap kat telefon macam tgh tido sambil duduk lak..romantik la kunun2 tuh..)

Masa training berlangsung...pecah perut aku ngan wakil dari Labuan ni..asyik buat lawak je..

Masa tunggu kat epot KK nak balik KL, sambil2 tu tengah mengecet ngan MyBestFriend..saje tanya ilmu2 yg aku ajar kat dia tu menjadi tak, praktikkan ke tidak....huhhuhu...Sekali naik Airbus dari Korea..perhh..last sekali aku naik masa pegi balik Jepun dulu..teringat kisah2 lama...heheh...

Rasanya ini ialah last trip aku utk taun ni (hope so)..penat sebenarnya keluar ni..kalau diberi pilihan...ermmm...takpe la, tak jalan pun aku redha..baik dok opis je...ooo...lupa lak pesanan utk kawan aku, Rosli...heheh..sorry la Li...lenkali je la kita pegi Sabah ye..kali ni aku bawak budak aku..jgn marah kat aku sampai cancel lunch ngan aku lak...hikhikhik

No comments: